Zdeněk Kratochvíl, filozof, zaměřený na dějiny filosofie a na filosofii vědy debatuje s filmovým recenzentem a tvůrcem počítačových her Františkem Fukou.
Evropa vedená národními egoistickými státy není schopna otevřít společnou budoucnost a přešlapuje na místě. To ukazuje na jedno ze znamení začínajícího rozpadu.
Autor: Jan Kristek
-
Zveřejněno 09.02.2013 08:41
-
(12905 Návštěv)
Již roku 1344 dojednal markrabí Karel (pozdější Karel IV. 1346-1378) v Avignonu s papežem Klementem VI. povýšení pražského biskupství na arcibiskupství. „Již“ v tom smyslu, že v té době ještě nebyl králem.
Obamova administrativa musí v Kongresu vysvětlit tiskem zveřejněné memorandum, které umožňuje CIA a Pentagonu, aby bez soudu popravoval americké státní příslušníky podezřelé z terorismu.
Autor: Jakub Grombíř
-
Zveřejněno 07.02.2013 16:53
-
(11130 Návštěv)
Miloš Zeman i Karel Schwarzenberg mají hodně společného: jsou ve věku, kdy se v politice už zpravidla končí, mají za sebou řadu kontroverzních kroků, neskrývají sklony k narcismu, libují si v expresivních výrazech a černém humoru. Přesto byl jeden vykreslen jako výstavní klaďas a druhý jako Kalibán.
Ruský zabijácký dron Lancet pracuje s americkou umělou inteligencí V dronu Lancet-3 je klíčovou součástí jeho údajné schopnosti umělé inteligence pokročilý vývojový modul nazvaný Jetson TX2, který vyrábí americký výrobce čipů Nvidia. Nvidia popisuje Jetson TX-2 jako "nejrychlejší a energeticky nejúčinnější vestavěné výpočetní zařízení pro umělou inteligenci. Tento 7,5wattový superpočítač v modulu přináší skutečné AI výpočty na okraji. Je postaven kolem grafického procesoru rodiny NVIDIA Pascal™ a osazen 8 GB paměti a šířkou paměťového pásma 59,7 GB/s. Je vybaven řadou standardních hardwarových rozhraní, která usnadňují jeho integraci do široké škály produktů a tvarových faktorů." (Asia Times)
PS. Obdivovaný Lancet dostal to nejlepší z obou světů.
Okrádačka na nabíjení? Elektřina pro elektromobily je dražší než benzín E10 Kdo si pro svůj elektromobil bez smlouvy dobíjí elektřinu na veřejných dobíjecích stanicích, musí sáhnout hluboko do své peněženky. Nabíjení bez smlouvy a na silnici stojí částečně více než tankování benzínem Super E10. Každá kWh elektřiny nabitá na veřejných nabíjecích stanicích stojí v průměru 55 centů na běžných nabíjecích stanicích (AC) a 66 centů na rychlonabíjecích stanicích (DC). Při přepočtu na 100 kilometrů to znamená, že 20 kWh stojí 11,10 eur při normálním nabíjení a 13,11 EUR na rychlonabíjení. Pro srovnání: ujet 100 kilometrů se spalovacím motorem stojí pouhých 10,38 eur, pokud vozidlo matematicky spotřebuje šest litrů paliva a litr (například levnější benzin E10 v současné době) stojí 1,73 EUR. (DWN.de)
PS. Je třeba více zchudnout, to jsou jen přechodné obtíže růstu do země. Pak necháte auto, doma, dáte si zelený klobouk na horkou hlavu a půjdete pěšky.